søndag 27. februar 2011

Pixielue

Dette er desidert den kuleste barnelua jeg har strikket, samtidig som den er utrolig praktisk! Pjokken er nok enig, han gikk med den i over tre timer i dag (innendørs). Da jeg spurte om vi skulle ta den av fikk jeg streng beskjed: "Mi jue!" Og så sprang han.. ;)



Oppskriften er fra Tante T: Trudes pixielue med hals
Oppskriften kan synes litt merkelig, men er i grunnen lett å forstå. Jeg har strikket i rubin, pinnenr. 3,5 og str 4 år (str 2 år hadde nok passet også).


Blogglisten

5 kommentarer:

Unknown sa...

Tusen takk skal du ha! Så koselig å høre sånt, da blir jeg glad:)

Den lua du har strikket her er supertøff! kan godt forstå at han ville gå me den hehe Er det noe jeg ikke er god til så er det strikke..skulle gjerne klart å strikke en sånn monsterbukse til nevøen min:D

Klemklem

Anonym sa...

Du e så flinke, Miriam! Blir lika satt ut kver gang det poppe opp noe nytt her!

-Marge ;)

G-Anette sa...

Oj, denne var flott! *noterer den på ønskelista mi* :)
Takk for tips om maskesting, men som du ser på bloggen min så valgte jeg en annen typer sting til akkurat dette. Prøvde med maskesting først, men fikk litt problemer da med å lage bokstavene små nok.

Ha en fin dag :)

mono sa...

Herlig gutt med kjekk lue! =)

Pixieluene har jeg også strikket noen av, og de har vært populære gaver - med litt lenger hals. =)

Maria M Marøy miaen@online.no sa...

Utrolig flott lue.. Og så kjekt at du linker videre til muligheten for å lage den selv.. ;)